HOŞGELDİM


"HOŞ GELDİNİZ" ve umarım "HOŞ BULARAK" AYRILIRSINIZ... 😊

BU BLOGDAKİ HER ŞEY, KENDİMİZİ "BİRAZ DAHA İYİ HİSSETMEK" AMACIYLA PAYLAŞILIYOR...

KUR'AN'DAN, RUHUMUZA HUZUR VEREN AYETLER; UMUT VE YAŞAMA SEVİNCİ AŞILAYAN ŞİİRLER VE ŞARKILAR; ÖZENLE SEÇİLMİŞ FAYDALI ÖZLÜ SÖZLER VE ALINTILAR; İÇİMİZİ AÇAN HARİKA FOTOĞRAFLAR VE TABLOLAR; YOL GÖSTERİCİ HİKAYE VE MASALLAR; HUZUR VEREN SÖZSÜZ MÜZİKLER (DALGA, MARTI, YAĞMUR, KUŞ, DERE SES KAYITLARI VEYA MOTİVASYON MÜZİKLERİ); ŞİFA VEREN MÜZİKLER vs. vs.

MUTLAKA İÇLERİNDEN BİRİ VEYA BİRKAÇI SİZE DE HİTAP EDECEKTİR; ONLARI KENDİ İYİLİĞİNİZ İÇİN KULLANIN!

HUZURLU OLMAK İÇİN "KİŞİSEL ÇABA ve İSTEK" GEREKTİĞİNİ HEP HATIRLAYALIM ve KENDİ HUZURUMUZU İNŞA ETMEK İÇİN BİR AN EVVEL HAREKETE GEÇELİM İNŞALLAH...

HUZUR BULANLARDAN VE ŞÜKREDENLERDEN OLABİLMEMİZ ÜMİT VE DUASIYLA... 💖

"Huzuru ifade eden şiirlerden mısralar ya da kutsal metinlerden cümleler okumak, zihin yapınıza İYİLEŞTİRİCİ MERHEM etkisi yapar." Norman Vincent Peale


11 Ocak 2017 Çarşamba

SALMAN KHAN - BEYNİMİZ EN İYİ NASIL ÖĞRENİR? BEYNİN ÖĞRENME MÜCADELESİ - NÖRONLAR NASIL GÜÇLENDİRİLİR?

BEYNİN NASIL GELİŞTİĞİNİ ÖĞRENENLER ZORLUKLARDAN YILMIYOR 

"DÜNYA OKULU" KİTABININ YAZARI VE 
TÜM DÜNYADA ÜCRETSİZ ONLİNE (TÜRKÇE DAHİL) EĞİTİM VEREN KHAN ACADEMY'NİN KURUCUSU... 

ÜCRETSİZ ONLİNE EĞİTİM VEREN Khan Academy'nin kurucusu ve ilk öğretmeni SALMAN KHAN 

"MÜCADELEYE VE HATALARA KUCAK AÇARSANIZ, HER ŞEYİ ÖĞRENEBİLİRSİNİZ."

"5 yaşındaki oğlum okumayı yeni öğrendi. Her gece, beraber yatağına yatıyoruz ve o bana kısa bir kitap okuyor. Her akşam kaçınılmaz bir şekilde, problem yaşadığı bir kelimeye takılıp kalıyor. Dün geceki kelime “minnetle” idi. Oldukça eziyetli geçen bir dakikanın sonunda, kelimenin anlamını buldu. Sonra bana dönüp dedi ki: “Baba, bu kelimeyle nasıl mücadele ettiğimi gördüğün için memnun değil misin? Sanırım beynimin büyüdüğünü hissedebiliyorum.Gülümsedim. Oğlum şu anda, büyüyen bir zihni” ortaya çıkaran en temel belirtileri kelimelere döküyordu. Ama bunun farkında bile değildi.

Bir süredir, birkaç yıldır okuduğum bir araştırmayı hayata geçirmeye çalışıyorum: Zaten iyi olduğu şeyler konusunda oğlumu övmemeye, sadece zor bulduğu şeyler konusunda azim gösterirse onu övmeye karar verdim. Ona zorluklarla mücadele ettiğinde BEYNİNİN BÜYÜDÜĞÜNÜ söyledim. Zihnin öğrenme davranışları alanındaki derin araştırmalar ve oğlumla yaşadığım kişisel deneyimlerim sayesinde, öğrenmeye karşı geliştirilen davranışların, öğrettiğimiz her şeyden çok daha önemli olduğuna hiç olmadığım kadar ikna oldum.
Araştırmacılar uzun bir süredir beynin bir kas gibi çalıştığını biliyor: Ne kadar çok kullanırsan, o kadar çok büyür. Araştırmacılar, nöral bağlantıların en çok, kolay şeyler yaparak sürekli başarı kazandığımızda değil, ZOR bir şeylerle uğraşırken HATA YAPTIĞIMIZDA oluştuğunu ve derinleştiğini söylüyor.
Ancak maalesef herkes bunun farkında değil.
Stanford Üniversitesi’nden Dr. Carol Dweck uzun yıllardır öğrenme karşısında insan zihninin davranışlarını araştırıyor. Dweck insanların çoğunun, iki zihin davranışı sergilediğini bulduğunu söylüyor: Sabit ya da büyüyen…
Sabit zihin yapıları, yanlış bir şekilde, insanların ya zeki olduğuna ya da zeki olmadığına ve zekânın genlerle sabitlendiğine inanır.
Büyüyen zihin yapıları olan insanlar ise, doğru bir şekilde, kapasitenin ve zekânın çaba, mücadele ve hatalarla büyüdüğüne inanır.
Dweck’e göre sabit bir zihin yapısı olanlar, başarı olasılığı yüksek olan işler için çaba gösterirken, mücadele etmek zorunda kalabilecekleri işlerden kaçınırlar. Bu da öğrenmelerini kısıtlar.
Büyüyen bir zihin yapısı olan insanlar ise, mücadelelere kucak açar ve AZİM VE ÇABANIN öğrenme sonuçlarını değiştirebileceğini ANLARLAR. Tahmin edebileceğiniz gibi ikinci grup, kendini aktif bir şekilde daha fazla zorlar ve entelektüel olarak daha çok büyür.

İyi haber ise şu: Zihin davranışları öğretilebilir, çünkü değişebilirler.
Esas heyecan verici olan, Dweck ve diğerlerinin bu konuda çeşitli teknikler geliştirmiş olmaları. (Dr. Carol Dweck'in bu çalışmayla ilgili TED videosunu ve videonun tam metnini, bu blogda bulabilirsiniz: TIKLAYINIZ)

İletişimdeki küçük değişimler ya da görünüşteki zararsız yorumlar bile bir insanın zihin yapısında oldukça uzun süreli etkiler yaratabilir. Örneğin birinin doğuştan gelen bir özelliğini ya da yeteneğini övmek (“Ne kadar zekisin!”) demek yerine, birinin yaşadığı bir süreci övmek (“Bu problemle mücadele etme şeklİn çok hoşuma gİttİ”) demek, kişide büyüyen bir zihin davranışını güçlendirmenin bir yoludur. Süreci övmek, gösterilen çabayı onaylar; yeteneği övmek ise, kişinin sabit bir özelliği dolayısıyla başarılı olduğu (ya da olmadığı) fikrini güçlendirir.

Bunu Khan Akademi’de de gördük. Öğrenciler, beynin bir kas gibi olduğunun altını çizen ve azim ve cesaretlerini öven mesajlara maruz kaldıktan sonra, Khan Akademi’de öğrenmeye daha fazla zaman ayırıyor.
İnternet, büyüyen bir zihin yapısına sahip bir kişi için cennettir. İnternet, zihninizi büyütmenize yardım edecek sonsuz bir içeriğe, benzeri görülmemiş bir erişim sunar. Yine de toplum, büyüyen zihin yapıları daha fazla yaygınlaşmadan, bu olanağı sonuna kadar kullanmayacaktır.
Peki ya bu durumu tamamen değiştirsek? Zihnimizdeki tüm araçları, sevdiğimiz tüm insanlarda büyüyen bir zihin yapısı oluşturmak için kullansak?
Bu, ÇOK ÖNEMLİ BİR BİLGİ. Bu bilgiyi, çocuklarınızla nasıl iletişim kurduğunuzdan iş yerindeki takımınızı nasıl yönettiğinize; yeni bir dili ya da müzik aletini çalmayı nasıl öğrendiğinize kadar her şeye uygulayabilirsiniz.
Eğer toplum bir bütün olarak ÖĞRENME MÜCADELESİNİ anlasa, bunun global insan potansiyeli açısından ne anlama geleceğini bir düşünün…

Ve şimdi size bir sürpriz: Bu makaleyi okuyarak, siz de büyüyen zihin davranışları geliştirme konusunda çok büyük bir adım attınız.
Araştırmaya göre, araştırmanın kendisine maruz kalmak bile (örneğin, beynin sorulara doğru değil YANLIŞ CEVAPLAR vererek büyüdüğünü bilmek) kişinin zihin davranışlarını değiştirebilir.
Yapabileceğiniz bir başka şey ise, bu bilgileri başkalarıyla paylaşmak. Bu yüzden öğrenme mücadelesini öven bir video hazırladık.
Oğlum ya da başka birisi bana öğrenme ile ilgili soru sorduğunda, onların sadece tek bir şey bilmelerini istiyorum: Mücadeleye ve hatalara kucak açarsanız, her şeyi öğrenebilirsiniz."

Salman Khan

Sema'dan SEMAya NOT: Salman Khan'ın yukarıdaki yazıda bahsettiği Dr. Carol Dweck'in konuyla ilgili videosunu bulup “Henüzün gücü” başlığıyla paylaştım. Tam metnini de ayrıca eklediğim “Türkçe altyazılı videoyu”, on dakikanızı ayırıp izlemenizi hararetle tavsiye ederim. (TIKLAYINIZÖzellikle hem kendi zekâsını hem de çocuğunun zekâsını geliştirmek isteyenler sakın kaçırmasınlar diyorum. Videoda, zorluklarla karşılaşıp çaba sarf ettikçe beyinlerinin büyüdüğü öğretilen çocukların, bu bilgiyi bilmeyen çocuklara göre çok büyük başarılar elde ettikleri, örneklerle anlatılıyor. Çünkü çaba ve zorluklar, normal çocukların kendilerini aptal gibi hissetmesine ve vazgeçmek istemesine yol açarken, çaba ve zorlukların yeni ve daha güçlü nöron bağları kurduğunu öğrenen çocuklar, zorluklar karşısında pes etmiyor, direniyor ve çok daha başarılı oluyorlar.

Hazineler burada bitmiyor arkadaşlar... :)

KHAN ACADEMY - DÜNYA OKULU- 
ÜCRETSİZ ONLİNE TÜRKÇE EĞİTİM

Ben yukarıdaki yazıyı okuyup bloğumda paylaşmak istediğimde, yazarı araştırırken keşfettim ve çok etkilendim; belki bilenleriniz çoktur ama ben bilmeyenlere müjde vereyim:
Salman Khan'ın "Herkese, Her Yerde, Dünya Standartlarında, Bedelsiz Eğitim" amacıyla KHAN ACADEMY adı altında kurduğu sitenin TÜRKÇESİ MEVCUT 😊

O nedenle EĞER ÖĞRENCİYSENİZ YA DA ÇOCUĞUNUZ VARSA, BU LİNKE TIKLAYARAK BELKİ DE BİR HAZİNEYE KAVUŞABİLİRSİNİZ:



Khan Academy – Türkçe – “HER ŞEYİ ÖĞRENEBİLİRSİNİZ” VİDEOSU:



"Herkese, her yerde, dünya standartlarında ücretsiz eğitim"

"Khan Academy, içinde eğitim videoları olan ve istediğimiz zaman istediğimiz yerde izleyebileceğimiz bir sistem ve videoların hepsi ücretsiz. Matematikten tutun da sanata kadar birçok eğitim videosu var sitede. Öğretmenler ve öğrenciler için koskoca bir alt yapısı var ve videoları izledikten sonra değerlendirme sistemi de mevcut."

SİTENİN TANITIM YAZISI ŞÖYLE:

Herkese, Her Yerde, Dünya Standartlarında, Bedelsiz Eğitim!

Khan Academy, alışılagelen eğitim sistemini değiştirip geliştirmeyi ve özgürleştirmeyi hedefleyen; kar amacı gütmeyen bir organizasyondur. Amacımız, isteyen herkesin, istediği an, istediği yerde dünya standartlarında ve ücretsiz bir öğrenim imkânına sahip olabilmesini sağlamaktır.

Khan Academy platformunun sunduğu tüm eğitim içeriği, herkese açıktır: Öğrenci, öğretmen, işadamı, ev hanımı ya da dünyamızı ziyaret eden meraklı bir uzaylı...
Kim olursanız olun, Khan Academy'deki eğitici içerik ve öğrenim kaynaklarına hiçbir bedel ödemeden ulaşabilirsiniz. Khan Academy'nin amacı, eğitimde fırsat eşitliğinin güçlenmesine katkı sağlamaktır. Bilginin, ihtiyacı olan herkese ulaşması için ücretsiz olması gerektiğine inanıyoruz.

Khan Academy'nin sunduğu kişiye özel öğrenim içerikleri ile kendi hız ve ihtiyacınız doğrultusunda öğrenebilir, kendinizi geliştirebilir, ders çalışabilir, sınava hazırlanabilir, çocuğunuza öğretebilir, ya da öğretmenseniz Khan Academy'yi sınıfınızda kullanabilirsiniz.

Khan Academy hem öğrenciler için bireysel öğrenim kaynağı hem de öğretmenler için sınıflarında, ya da veliler için evlerinde kullanabilecekleri bir eğitim aracıdır. Khan Academy dünya genelinde yaşanmakta olan eğitim reformunun ve eğitimde dijital dönüşümün en önemli temsilcilerinden biri olarak teknoloji destekli ve aynı zamanda insan odaklı bir eğitim modelinin yaygınlaşması için ücretsiz bir araç ve hayat boyu öğrenme anlayışıyla her bireyin kendini geliştirebilmesi için de ücretsiz bir kaynak sunmaktadır.

KHAN ACADEMY kurucusu Salman Khan'ın bu konuyu anlattığı bir de kitabı var: DÜNYA OKULU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sema'dan SEMAya DER Kİ: "Lütfen yorum yazmaya üşenmeyin; hepimizin moral ve motivasyona ihtiyacı var :) Ama paylaşımı hiç beğenmediyseniz, üşenmenizi anlayışla karşılayabilirim... Şaka şaka, her yoruma açığım; siz yeter ki yazın..." 😊 💖💖💖