HOŞGELDİM


"HOŞ GELDİNİZ" ve umarım "HOŞ BULARAK" AYRILIRSINIZ... 😊

BU BLOGDAKİ HER ŞEY, KENDİMİZİ "BİRAZ DAHA İYİ HİSSETMEK" AMACIYLA PAYLAŞILIYOR...

KUR'AN'DAN, RUHUMUZA HUZUR VEREN AYETLER; UMUT VE YAŞAMA SEVİNCİ AŞILAYAN ŞİİRLER VE ŞARKILAR; ÖZENLE SEÇİLMİŞ FAYDALI ÖZLÜ SÖZLER VE ALINTILAR; İÇİMİZİ AÇAN HARİKA FOTOĞRAFLAR VE TABLOLAR; YOL GÖSTERİCİ HİKAYE VE MASALLAR; HUZUR VEREN SÖZSÜZ MÜZİKLER (DALGA, MARTI, YAĞMUR, KUŞ, DERE SES KAYITLARI VEYA MOTİVASYON MÜZİKLERİ); ŞİFA VEREN MÜZİKLER vs. vs.

MUTLAKA İÇLERİNDEN BİRİ VEYA BİRKAÇI SİZE DE HİTAP EDECEKTİR; ONLARI KENDİ İYİLİĞİNİZ İÇİN KULLANIN!

HUZURLU OLMAK İÇİN "KİŞİSEL ÇABA ve İSTEK" GEREKTİĞİNİ HEP HATIRLAYALIM ve KENDİ HUZURUMUZU İNŞA ETMEK İÇİN BİR AN EVVEL HAREKETE GEÇELİM İNŞALLAH...

HUZUR BULANLARDAN VE ŞÜKREDENLERDEN OLABİLMEMİZ ÜMİT VE DUASIYLA... 💖

"Huzuru ifade eden şiirlerden mısralar ya da kutsal metinlerden cümleler okumak, zihin yapınıza İYİLEŞTİRİCİ MERHEM etkisi yapar." Norman Vincent Peale


1 Ocak 2017 Pazar

ENGELLİLERE UMUT OLACAK KİTAP - KÖR UÇUŞ - GÜLTEKİN YAZGAN - ENGELLİ ENGELSİZ HERKESE UMUT AŞILAYAN BİR KİTAP...


DOĞAN CÜCELOĞLU'NUN KAHRAMANI GÜLTEKİN YAZGAN'DAN KÖR UÇUŞ...

Özellikle, doğuştan veya kaza sonucu "engelli" durumuna düşmüş bir yakınınız varsa, bu kitabı mutlaka ama mutlaka okumasını sağlayın! Hayata yeniden bağlanacaktır, garanti ediyorum!
Bununla birlikte, "sözde engelsiz" kişilerin ve özellikle gençlerin okumasını daha da büyük bir hararetle tavsiye ederim, bu kitap hepimiz için gerçek bir hazine!





Kitabı Doğan Cüceloğlu'nun tavsiyesi üzerine okumuş ve ben de tıpkı Doğan Bey gibi, bu kitap vasıtasıyla bir kahramanla tanışmanın mutluluğunu yaşamıştım. Kitabın her birimize öğretecek çok şeyi olduğundan ayrım yapmak istemesem de, özellikle engelli kişilerin mutlaka okuması gerektiğini düşünüyorum. İnanıyorum ki bu kitap, hayatlarına bir güneş gibi aydınlık katacaktır...
Şunu da eklemeliyim ki Doğan Cüceloğlu'nun "Onlar benim kahramanım" isimli eseri, Gültekin Yazgan ve "kör uçuş" kitabının etkisiyle yazmış olduğu bir kitaptır. Ayrıca rahmetli Gültekin Yazgan, diğer bir değerli psikolog yazarımız olan Yankı Yazgan'ın babasıdır.


Kör uçuş, Gültekin Yazgan’ın körlükle ve getirdiği engellerle 11 yaşından 83 yaşına kadarki mücadelesini anlattığı direnç ve direniş kitabı...

"1939 Nisanının ilk günleriydi İki ayı aşkın bir süredir yattığım Cerrahpaşa Hastanesi’ nden taburcu olmuş, annemin kolunda çıkıyordum. Ne var ki bu çıkış hastaneye gelirken geride bıraktığım yaşantıma dönüş değildi. Allahaısmarladık bile diyemeden ayrıldığım sınıfıma, kitaplarıma, defterlerime ve de aydınlığa geri dönmüyordum. Yarım kalan oracıkta yarım kalmıştı. Yeni bir yola çıkıştı bu: Kör uçuş başlıyordu…." (Kitabın içinden bir cümle içeren arka kapak yazısı)


"Kitabı okumaya başladım; okudukça kör yazar benim gözümde devleşti.
Türkiye’nin gizli kahramanlarından birini keşfetmiştim. Gültekin Yazgan bir Cumhuriyet aydını, olgun bir insan ve gerçek bir “savaşçı”ydı. Bir insanın kör olması benim gözümde onu özel kılmaz. Gültekin Bey’i özel kılan olaylara yaklaşımı, düşünüşü, kişiliği, değerleri, inançları; yani varoluşu."                                         
Doğan Cüceloğlu, Onlar Benim Kahramanım


ENGELLERİNİ ENGEL GÖRMEYENLERİN FOTOĞRAFLARI HEPİMİZE UMUT VERSİN...

Ampüte futbol milli takımımız dünya ikincisi olarak tüm ülkemizi gururlandırdı...

Nick Vujicic ve eşi, engellerine rağmen mutlulukla sörf yaparken...












Juan Jose Mendez Fernandez - İspanyol bisikletçi












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sema'dan SEMAya DER Kİ: "Lütfen yorum yazmaya üşenmeyin; hepimizin moral ve motivasyona ihtiyacı var :) Ama paylaşımı hiç beğenmediyseniz, üşenmenizi anlayışla karşılayabilirim... Şaka şaka, her yoruma açığım; siz yeter ki yazın..." 😊 💖💖💖