HOŞGELDİM


"HOŞ GELDİNİZ" ve umarım "HOŞ BULARAK" AYRILIRSINIZ... 😊

BU BLOGDAKİ HER ŞEY, KENDİMİZİ "BİRAZ DAHA İYİ HİSSETMEK" AMACIYLA PAYLAŞILIYOR...

KUR'AN'DAN, RUHUMUZA HUZUR VEREN AYETLER; UMUT VE YAŞAMA SEVİNCİ AŞILAYAN ŞİİRLER VE ŞARKILAR; ÖZENLE SEÇİLMİŞ FAYDALI ÖZLÜ SÖZLER VE ALINTILAR; İÇİMİZİ AÇAN HARİKA FOTOĞRAFLAR VE TABLOLAR; YOL GÖSTERİCİ HİKAYE VE MASALLAR; HUZUR VEREN SÖZSÜZ MÜZİKLER (DALGA, MARTI, YAĞMUR, KUŞ, DERE SES KAYITLARI VEYA MOTİVASYON MÜZİKLERİ); ŞİFA VEREN MÜZİKLER vs. vs.

MUTLAKA İÇLERİNDEN BİRİ VEYA BİRKAÇI SİZE DE HİTAP EDECEKTİR; ONLARI KENDİ İYİLİĞİNİZ İÇİN KULLANIN!

HUZURLU OLMAK İÇİN "KİŞİSEL ÇABA ve İSTEK" GEREKTİĞİNİ HEP HATIRLAYALIM ve KENDİ HUZURUMUZU İNŞA ETMEK İÇİN BİR AN EVVEL HAREKETE GEÇELİM İNŞALLAH...

HUZUR BULANLARDAN VE ŞÜKREDENLERDEN OLABİLMEMİZ ÜMİT VE DUASIYLA... 💖

"Huzuru ifade eden şiirlerden mısralar ya da kutsal metinlerden cümleler okumak, zihin yapınıza İYİLEŞTİRİCİ MERHEM etkisi yapar." Norman Vincent Peale


30 Aralık 2016 Cuma

MASAL TERAPİ - JUDİTH MALİKA LİBERMAN - ÜÇ İŞÇİ - MASALLARLA KİŞİSEL GELİŞİM - BÜYÜKLERE MASALLAR




Uzak ülkelerden birinde bir kral varmış ve seyyah kıyafetlerine bürünüp şehrini dolaşmayı pek severmiş. Böyle günlerden birinde büyük bir inşaat alanını ziyaret etmek için durmuş. İşçinin biri ağlamaklı suratıyla bir yandan çalışıp diğer yandan nefes nefese söylenip duruyormuş. Seyyah kılığındaki kral, işçiye, “Söyle bana arkadaşım, seni bu kadar üzen, böyle şikâyet etmene neden olan nedir?” diye sormuş.
BEN ŞİKÂYET ETMEYEYİM DE KİMLER ETSİN YABANCI? HAYAT MI BU? Bütün bir gün boyunca taş diziyorum; NASIL SIKICI BİR İŞ OLDUĞUNU TAHMİN BİLE EDEMEZSİN! NE İNSANI KAMÇILAYAN BİR TARAFI NE DE BİR KEYFİ VAR. HER GÜNÜM BİR DİĞERİNİN AYNISI. NE ANLAMI VAR Kİ BUNUN?”

Adama hak veren
kral inşaat alanında biraz daha ilerlemiş. Bu sefer karşısına aynı işi yapmaktan her ne hikmetse memnun görünen bir işçi çıkmış. SÖYLE BANA ARKADAŞIM, BU KADAR TEKDÜZE GÖRÜNEN BİR İŞ YAPARKEN NASIL BÖYLE MEMNUN OLABİLİYORSUN?” demiş kral.
Adam yanıt vermiş: “Ben bir taş duvar ustasıyım, sağlam duvarlar örerim. Benden önce de babam bu işi yapardı. Sana basit bir iş gibi görünebilir ama ben özenli çalışmamla övünürüm. Mimarlar titizliğimi göklere çıkarırlar.”


Adama hak veren
kral biraz daha ilerlemiş ve kulağına bir methiye çalınmış. Bir başka işçi, yüzünde kocaman bir gülümsemeyle bir yandan çalışıp bir yandan da bir şarkı mırıldanıyormuş. Söyle bana arkadaşım, BU KADAR TEKDÜZE VE BASİT BİR İŞE KOŞULMUŞKEN BU NEŞE NEREDEN GELİYOR?” 

BEN BİR KATEDRAL YAPIYORUM, TEKDÜZELİK BUNUN NERESİNDE? Konuşurken dizdiğim şu taş, yüzyıllarca burada duracak; erkeklerin, kadınların ve çocukların ilham ve teselli bulacağı bir tapınağın temellerini tutacak. BİR GÜZELLİĞİ İNŞA EDERKEN, KALBİM NASIL OLUR DA NEŞE VE MİNNETLE ŞAKIMAZ?”

MESAJ: Dünyanın senin özel rengine ihtiyacı var.
Her birimiz, zaman kumaşının dokusundaki renk renk ipleriz. Ancak tek bir iplik bile, güzelliğin genel desenine eşsiz bir katkı yapar. Kişisel başarıya odaklanmak yerine hayatlarımıza, "katkıda bulunmak" açısından bakarsak, dünyanın dansına kattığımız güzelliği görebiliriz.

ALINTI: “Uyudum ve rüyamda hayatın sevinç olduğunu gördüm. Uyandım ve hayatın hizmet olduğunu gördüm. Eyleme geçtim ve gördüm ki hizmet sevinçtir.” Hindistanlı ünlü şair Rabindranath Tagore


Kaynak: JUDİTH MALİKA LİBERMAN - MASAL TERAPİ KİTABI

BAKIŞ AÇIMIZI DEĞİŞTİREREK KENDİMİZİ MUTLU EDEBİLİRİZ :)

Sema'dan SEMAya Not: "Bu güzel kitapta, toplam 54 tane anlamlı hikaye var. Yazarımız bunlara "masal" diyor ve kitapta her masalın ardından "mesaj", "seyir defteri", "alıştırma", ve güzel bir özlü söz içeren "alıntı" bölümlerine yer veriyor. Masalın ardından gelen tüm bu bölümler, bence en az masal kadar etkileyici bilgiler içeriyor. Bu kitap bende güzel bir kişisel gelişim kitabının etkisini yarattı, her yaştan kitapseverlere hararetle tavsiye ederim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sema'dan SEMAya DER Kİ: "Lütfen yorum yazmaya üşenmeyin; hepimizin moral ve motivasyona ihtiyacı var :) Ama paylaşımı hiç beğenmediyseniz, üşenmenizi anlayışla karşılayabilirim... Şaka şaka, her yoruma açığım; siz yeter ki yazın..." 😊 💖💖💖